2024. szeptember 20. péntek | Friderika
Aktuális

Lemondták az olaszországi nyereménypecát a Hegyalja Harcsafogó Kupa győztesei

A többi csapathoz képest jóval több halat fogva nyerte meg az idén júliusban a III. Hegyalja Harcsafogó Kupát a Mészi Catfish Hunters elnevezésű „hármas”, amelynek a tagjai: Mészáros Tibor, dr. Mészáros Dávid és dr. Tamás Péter. A horgászok és a vadászok körében nem ismeretlen a Tiszaeszlárhoz és Nyíregyházához is köthető Mészáros család neve, hiszen a családtagok szeretik a természetet, illetve a természethez kötődő szabadidős tevékenységeket, így a horgászatot és a vadászatot is.

Hogy lehetett az, hogy voltak olyan csapatok, amelyek egy harcsát sem fogtak, a Mészi Catfish Hunters pedig szinte sorban emelte ki a bajszos ragadozókat? – tette fel a kérdést a szon.hu.

– Hadd kezdjem először azzal, hogy két barátunk unszolására indultunk el a versenyen, ők mondogatták mindig, hogy esélyünk lehet a viadalon. Sok halat fogtunk tavaly a folyóban, s úgy látták, lehet esélyünk a dobogóra, de akár még a végső győzelemre is. Végül engedtünk Dávid fiammal az unszolásnak, a győzködésnek, s beneveztünk – nyilatkozta Mészáros Tibor.

– Az első két alkalommal nem indultunk a kupán, most először vettünk részt a versenyen. Ha nem találtunk volna harmadik társat, akkor készek lettünk volna kettesben is elindulni, annyira belelkesedtünk a végére Dáviddal, de aztán Peti barátom vállalta, hogy csatlakozik hozzánk. Bíztunk abban, hogy fogunk néhány halat, s majd meglátjuk, mire elég, de hogy végig mi vezetjük a versenyt és még elsők is leszünk, arra nem gondoltunk. Úgy voltunk vele, számunkra már az nagy nyereség, több napon keresztül folyamatosan horgászhatunk, kint lehetünk a természetben. Nekünk ez volt a fő motiváló – erő árulta el.

Úgy látja, a sikerünkben mindenképpen szerepet játszhatott, hogy sokat horgászunk a Tiszán, jól ismerjük a folyó egyes szakaszait, főleg Tiszanagyfalu és Tiszalök között.

– Tudtuk, hogy a halak mely részeket szeretik, s azokat a területeket jártuk sorba. Mi elsősorban a vertikális horgászatot részesítettük előnyben, de fogtunk halat kuttyogtatva is. Általában úgy szoktunk horgászni, ha megyünk a csónakkal, hogy Dávid a vertikális, az emelgetős módszert használja, én kuttyogtatok. Sokat szoktam horgászni a Tiszán, a fiamnak kevesebb ideje van, de ha tud jönni, mindig elkísér. Általában harcsázunk, a nyár végén pedig amurozni is szoktunk. Tiszalökön van egy stégem, szemben pedig egy nádas, ahol szép, húsz kilogramm körüli amurokat fogatok a barátokkal. Van erejük a tiszai amuroknak, egy érzékeny feeder bottal megfogni egy küzdő amurt nagy kihívás – folytatta Mészáros Tibor, aki Tiszanagyfaluban születetett, a morotvánál sok szép órát töltöttem el édesapjával, aztán következett az élő Tisza. Később Tiszaeszlárra költöztek, de ott is közel volt a folyó.

– Bár most Nyíregyházán lakom, mint említettem, Tiszalökön horgászom mostanában, mert a vadászat mellett ezt a sportot is nagyon szeretem. De ez elmondható az egész családról, sokat vagyunk kint a szabadban, a természetben, s igyekszünk így nevelni a kis unokánkat is – mondta.

A Hegyalja Harcsafogó Kupa fődíja minden évben néhány napos horgászat a Pó-folyónál, de erről a győztes csapat lemondott.

– Egyelőre úgy néz ki, hogy idő hiányában nem tudunk majd elutazni Olaszországba. Biztos nagy élményről maradunk le, ugyanakkor a szívem csücske a Tisza, bármennyi időt el tudok tölteni a partján vagy a habjain csónakban, nem vágyom annyira külföldre. Nagy kihívás lehet az olaszországi harcsázás a Tiszához képest, minden bizonnyal maradandó élmény lenne, a csapat tagjai még egyeztetnek arról, hogy mi is legyen az utazással. Az már azonban biztos, hogy jövőre is benevezünk erre a versenyre. Mint már utaltam rá, bennünket nem a siker motivál, hanem az, hogy ott lehetünk a Tiszánál. Nem leszünk elkeseredve akkor sem, ha kevés halat fogunk, ha nem leszünk olyan sikeresek, mint eben az évben, a természet szépsége és titokzatossága kárpótol bennünket mindenért. Az biztos, mi odatesszük magunkat, de a Tisza kiszámíthatatlan, pillanatok alatt változik – fogalmazott.

Arról is szót ejtett, hogy sem ő, se Dávid fiam nem szeretik a mesterséges horgásztavakat, bár társasággal emlékezetes lehet a túra, számukra a Tiszán megfogott hal mindennél többet ér.

– Minden horgászt motivál, hogy az addigi rekordját túlszárnyalva még nagyobb halat fogjon, ez rólam is elmondható. A legnagyobb harcsám eddig közel kétméteres volt, Tiszanagyfalunál fogtam – zárta gondolatait.

Még több friss hírért KATTINTS IDE!

(fotók: Hegyalja Harcsafogó Kupa FB-oldala)