2024. október 28. hétfő | Simon, Szimonetta
Galériák

Bejött a terv: minél nagyobb gumihal, annál nagyobb csuka – fotókkal

„Nagy csali, nagy hal – 105 centiméter, 9 kilogramm” – így foglalta össze kapitális fogásának a legfontosabb adatait Bagi Toncsi október 23-án az egyik legismertebb pergetőhorgász Facebook-csoportban. A Pecaverzum megkeresésére elmesélte remek pecája részleteit.

Bagi Toncsi az egyik barátjával eldöntötte, hogy ezúttal egy mindeddig számukra ismeretlen tavon teszik próbára pergetőtudásukat.

„Több horgász videójában láttam a tóból előkerült fantasztikus csukákat. Ez a Kál mellett elhelyezkedő Sügértanya Horgásztó, amely a nagy méretű sügéreiről kapta a nevét, de jelentős számú, hatalmas csukának is otthont ad. A mi horgászatunk kifejezetten a testesebb példányok megfogására összpontosult, és emiatt a csalik méretét sem apróztuk el: a nagyobb gumihalak és wobblerek használatát preferáltuk. Amikor tudom, hogy sok kapitális csuka lakja a vizet, nem nagyon szoktam csaliban 15 centiméter alá menni” – ismertette a pecás gondolatait és terveit.

Tisztában volt azzal, hogy valószínűleg nem a sok kapásról fog szólni a nap, hiszen a darabosabb egyedek szelektálása volt a cél.

„Az időjárás szép, napos időt jósolt, így a reggeli órákban bíztam jobban a halak kapókedvében. A meder rövid feltérképezésével és táplálékhalak keresésével indítottuk a reggelt, ismerkedtünk egy kicsit a tóval. A víz egyik végében, a part közelében láttunk ígéretesen összeállt táplálékhalakat a szonáron, és egy pár bedőlt fa is arról árulkodott, hogy ezen a környéken kellene rejtőzniük az általunk fogni kívánt termetesebb csukáknak” – a horgász sejtése pedig beigazolódott.

A bedőlt fa mellé dobott egy 23 centiméter hosszú gumihalat, és onnan kezdte el a bevontatást.

„Körülbelül öt métert húztam a csalin, amikor egy jelentős kapással jelentkezett a környék ura. A kapás utáni bevágás következtében szinte csak a bot hajlott, nem mozdította ki az akasztás lendülete a halat, így egyből tudtam, hogy egy termetesebbte példányt sikerült becsapnom. Kis idő múlva láthattuk a társammal, hogy valóban egy remek példánnyal lesz dolgunk. A fárasztás két-három percig tartott a megfelelően összeállított felszerelésnek köszönhetően. A szákolás és a csónakba emelést követően elénk tárult ez a csodálatos színű és hibátlan teremtés” – lelkendezett a pergető, aki ekkor még nem tudta, hogy pontosan mekkora rablóhalat fogott.

Előkerült a mérleg, amely 9,76 kilogrammot mutatott, és mivel a mérőeszköz tömege 70 deka, elmondható, hogy egy kilenc kiló feletti csukát sikerült horogvégre csalni.

A hal hossza öt centivel meghaladta az egy métert, így egy kivételes, egyben kapitális csukát fotózhattak a horgászok.

„Hatalmas volt az öröm. Nem ez volt életem legnagyobb fogása, viszont nagyon örültem neki, mivel egy eddig számomra ismeretlen vízen sikerült elejtenem ezt a fantasztikus ragadozót. Ekkor körülbelül tíz perce horgásztunk. Pár fotó és a mérések után gyorsan vissza is engedtük a csukát, hogy másnak is további szép élményeket okozhasson” – nyilatkozta Bagi Toncsi.

Érdeklődésünkre elárulta, hogy az egyéni csukacsúcsa egy 11,2 kilós példány volt, amelyet egy 22 centis wobblerrel sikerült partra terelnie.

Ezúttal egy 40-80 grammos dobósúlyú, 198 centis jerk multis bottal pergetett, az orsót PE 2,5 (0,26 milliméter) zsinórral töltve.

A shad típusú, 23 centis gumihalat egy 0,70 mm vastag, mintegy 80 centi hosszú, a főzsinórhoz FG-csomóval csatlakoztatott fluorocarbon előke óvta a csuka éles fogaitól.

„A későbbiekben a barátomnak sikerült egy körülbelül 4-5 kilós, 79 centis példányt is elejtenie, amely egy 18 centis gumihalra éhezett meg. Nagyon köszönjük a tónak az élményeket, amelyekben részünk volt, biztosan többször is visszatérő vendégei leszünk ennek a remek víznek. Már csak azért is, hogy jobban megismerjük a tavat és a halak szokásait, és még eredményesebbek lehessünk” – fogalmazott Bagi Toncsi, hozzátéve, hogy 95 százalékban pergetve horgászik, és ugyanúgy tud örülni egy domolykónak vagy sügérnek, mint egy balinnak, süllőnek, harcsának vagy csukának.

Utóbbinak főleg akkor, ha olyan szép méretű, mint a Kálon akasztott gyönyörűség.

Szintén pazar, idei rekordnagyságú csukát fogtak az RSD-n. Nézd meg a halat ITT!

Még több friss hírért KATTINTS IDE!