2024. április 25. csütörtök | Márk
Nagy fogások

Házilag felturbózott etetőanyaggal aprították a busákat Szegeden

11 darab, összesen 56 kilogramm busát fogott a „Betli Duó” névre hallgató horgászpáros Szegeden. A siker titka szerintük a jó minőségű és hegyes horgon kívül a házilag feltuningolt etetőanyagban rejlett.

A szegedi Medencés-kikötő remek busázós helyszín. Május 14-én, szombaton is sokan pecáztak ott, és a legtöbben busára pályáztak.

A „Betli Duónak”, azaz Nyitrai Zsoltnak és horgásztársának, Lakatos Zoltánnak nem is volt könnyű dolga, alig találtak maguknak helyet, annyi horgász ült egymás mellett a parton.

Aztán valahogy csak-csak szorítottak nekik egy kis placcot, így ők is nekiállhattak úszós módszerrel busát fogni.

„Az egyik bottal fenéken próbálkoztunk, de egy mozdítás sem volt. Az úszós szereléken variáltunk az eresztéken. Egy méteren jött az első hal, utána minden botot beállítottunk arra a mélységre. A többi horgász egyből kérdezte, hogyan fogtuk. Mondtuk, hogy egy méteren. Erre az egész part átállította az eresztéket” – mondta Zsolt.

A horgászatot 10 órakor kezdték el és 19 órakor fejezték be, ez idő alatt összesen 11 darab busát fogtak, 2-11 kilós példányokat. A halak össztömege 56 kilogramm volt. Nem túlzás állítani, hogy Zsolték taroltak a parton, tekintve, hogy a többiek csak hébe-hóba akasztottak egyet-egyet.

„Jöttek folyamatosan, négy rontott kapásunk volt, egy elment, mert elvágta a damilt egy hajókötél. Fontos a jó minőségű, hegyes horog. Olyan nem volt, hogy érzed, hogy rajta van a hal, és mégis elmegy” – mesélte.

Azt is elárulta, hogy a boltban is kapható etetőanyagot házilag feltúrbózták, hogy még kapósabb legyen.

„Kukoricalisztből és vanília pudingból készítünk egy tésztaállagú anyagot, és abba mártjuk bele az etetőanyaggal teli kosarat. Amikor bedobjuk, egyből felhőt csinál” – a súgta meg a titkot.

Mint megtudtuk, a busákból jutott a rokonságnak, a hétvégén pedig majd halászléfőzésre kerül sor.

Nyitrai Zsolt és Lakatos Zoltán sokan járnak együtt horgászni, el is nevezték magukat „Betli Duónak”. Működik egy nyilvános Facebook-csoportjuk is, ahová töltöttek fel videókat és még több fotót. Láthatjuk saját szemünkkel tehát, hogy ez bizony most korántsem volt betli!

Nagy létszámú busacsapatok jelentek meg a Zagyván. Nézd meg a videót IDE KATTINTVA!

Friss hírekért látogass el a Pecaverzum főoldalára!