2024. április 28. vasárnap | Valéria
Nagy fogások

Kapitális harcsát fogtak Zalában és Baranyában is

Már nagyban tart a harcsaszezon, és ehhez mérten egyre több kapitális halról érkezik hír és persze fotó is. Az utóbbi napokban Zalában és Borsodban is embernagyságú példányt sikerült horogra csalni.

A húsvéti hosszú hétvégét sokan arra használták, hogy horgászattal töltötték idejüket. A harcsahorgászok közül ketten pedig igazi, életre szóló élménnyel gazdagodtak.

A Baranyai megyei Magyarlukafán a helyi egyesület egyik aktív tagja 88 kilogrammos bajuszost zsákmányolt, a hal hossza 211, míg kerülete 111 centiméter volt. A bama.hu beszámolója szerint idén már három óriási harcsát is fogtak a helyi tóból, de mostani fogás túltett mindegyiken. Görgényi Péter harcsája az egyesület nagykönyvébe is bekerült, hiszen új tórekord született Magyarlukafán.

Eltörött a bot fárasztás közben

A Zalaszentmihályi Egyesület halőreinek is akadt dolga az elmúlt napokban: egy 28 éves horgász 55,9 kilogrammos harcsát terelt partra két másik társával együtt. A hal 210 centiméter hosszúságúra nőtt, hárman is alig bírták felemelni a fotózáshoz.

"Két barátommal indultam el pecázni, kimondottan harcsára mentünk. Tenyeres kárászt kínáltam fel, aztán a kora esti órákban érkezett a hatalmas kapás, bevágtam neki. Amíg csónakba szálltunk Bohn Gáborral, addig átadtam a botot Kisvörös Jánosnak. Konkrétan a csónakmotort hátramenetben kellett használni, mivel a harcsa csak húzott minket. Mikor odaértünk fölé, lefűzte magát vagy három tuskón. Féltünk attól, hogy elveszítjük"  idézte vissza a fogás körülményeit a zaol.hu-nak Bodzai Dávid.

A fárasztás ezt követően nem várt fordulatot vett, ugyanis a "harc" közben eltörött a horgászbot.

"Így Gábor barátom gyorsan kesztyűt húzott, kézzel kezdte el fárasztani, míg én a maradék bottal próbáltam tartani. Tíz perc után látszódott, hogy fárad, ebből adódóan a legelső alkalommal gyorsan csónakba húztuk. Egyedül esélyem sem lett volna kiemelni – tette hozzá. – A harcsa a reggeli hitelesítést és mérést követően visszanyerte a szabadságát. Az élmény leírhatatlan volt számunkra, kívánjuk, hogy egyszer minden sporttársnak legyen hasonlóban része!"

A most kifogott harcsa a tó történetének harmadik legnagyobb hala lett.