2024. május 12. vasárnap | Pongrác
Versenyek

Gyermekáldás után most először horgászott a magyar világbajnok

Először horgászott kisfia megszületése óta a világbajnok Kovács Hajnalka. Csupán néhány órát töltött a vízparton, de így is nagy élmény volt számára, hogy újra rakós botot vehetett a kezébe.

Kovács Hajnalka egy időre eltűnt a horgászversenyek élmezőnyéből. Nagyon jó oka volt erre, ugyanis első gyermekét várta a világbajnok. Milán áprilisban született meg, és június utolsó hétvégéjén érkezett el az a pillanat, hogy Hajni egy pár órára újra kiüljön a vízpartra. „Úgy döntöttünk a tesómmal, hogy kimegyünk egy kicsit horgászni. Csupán három órát töltöttünk a parton, de fogtunk pontyokat, amurt, kárászokat és egykilós dévéreket is. Vas megyében, a lukácsházi Abért-tónál pecáztunk, Milánra pedig közben a nagyszülők vigyáztak” – árulta el Hajni.

A világbajnoknak bizony vissza kellett vennie a korábbi tempóból. „A versenyzés mellett egy szállodában dolgoztam, ahol rendezvényeket szerveztem. Pörgős volt a munka, és most egy másik sebességbe kellett kapcsolni. Átrendeződtek a fontossági szempontok. Bár nagyon szeretek versenyezni, de Milán érkezése miatt örömmel mondtam le egy időre erről” – tette hozzá az újdonsült anyuka.

Bár most már furcsának tűnik, de Hajni gyerekként egyáltalán nem szerette a horgászatot. Ennek ellenére sokszor lement a partra az apukájával, a nagypapájával és a testvérével. Majd jött egy verseny, ami gyökeresen megváltoztatta a horgászathoz való hozzáállását. „Elindultam egy Vas megyei vetélkedőn. Négy részből állt ez a verseny: horgászatból, elméleti kérdésekből, szerelékkészítésből és célba dobásból. Ezt a megmérettetést megnyertem, és ekkor jöttem rá, hogy nem is olyan rossz ez a horgászat.”

Az évek során sorra jöttek a sikerek, Hajni egymás után gyűjtötte az érmeket és a kupákat. Országos bajnok, majd világbajnok is lett. „Igazából a 2017-es komplett évre vagyok a legbüszkébb, mert akkor nyertem először világversenyen bronzérmet a csapattal, és egyéniben is sikerült bronzérmet szereznem Szolnokon. Abban az évben magyar bajnok is lettem. Természetesen nagyon büszke vagyok rá, hogy Dél-Afrikában világbajnokok lettünk 2019-ben, de az első vb-érmek mégis Szolnokról származnak, és ez nagyon fontos mérföldkő volt a karrieremben.”

Hajni életében nagyon fontos szerepet játszik a horgászat. A legjobban a versenyek hangulatát szereti, és a vele járó adrenalint. „De ami a legfontosabb, hogy családként műveljük, így nagyon sok időt tudunk együtt tölteni. A horgászat a testvéremmel is nagyon közel hozott bennünket egymáshoz. Emellett pedig nagyon fontos barátságokat is köszönhetek neki.”

A világbajnok úgy tervezi, hogy jövő nyáron visszatér a versenyzéshez. Pontosan tudja, hogy ez most már édesanyaként egészen más kihívás lesz. „Rugalmasság kell ehhez a család, a párom és Milán részéről is, de biztos vagyok benne, hogy meg lehet ezt valósítani. Milán apukáját is sikerült megfertőznöm a horgászattal, úgyhogy vele is mindenképpen ki kell majd mennem horgászni addig is.”

A büszke édesanyától megtudtuk, jó dolguk van Milán mellett, ugyanis a három hónapos kisbaba már most végigalussza az éjszakát.

A világbajnok azt is elárulta, hogy örülne neki, ha egyszer majd a kisfia is megszeretné a horgászatot. Egy olyan családban pedig, ahol ennyien szeretnek pecázni, nem lesz nehéz ellesnie a fortélyokat Milánnak, akinek már az első ruhadarabja is egy halacskás rugdalózó volt.

Még több érdekes sztori a Nagy fogások rovatunkban! Videókat néznél? Kattints IDE!

Küldj sztorit Te is!

Elindult a Pecaverzum multimédiás beküldő szolgáltatása: egy gombnyomással tudsz küldeni nekünk fotót, videót és szöveget! Kattintsd IDE, és már küldheted is a sztoridat!