Nagyjából az inflációt követte le a napi horgászcikkek drágulása Magyarországon az utóbbi évben, a botok, orsók ára viszont csak minimális mértékben emelkedett, ám a nagy gyártók értékesebb eszközeinél még idén jöhet egy nagyobb árkorrekció – a többi között erről beszélt két ismert magyar horgász a Pénzcentrumnak adott interjúban.
Páros interjút készített a Pénzcentrum Bosánszky Péter szövetségi kapitánnyal és Hipszki Róbert világbajnok pergető horgásszal, s ebben sok szó esett arról, hogyan változott a horgászás hazai feltételrendszere az utóbbi időben – szemlézte a beszélgetést a Hírklikk.
A szakemberek szerint külön kell választani az egyes csoportokat: a nagy értékű horgászcikkeket és a napi szinten használt eszközöket, mint például az etetőanyagnak és a csaliknak az árait. Utóbbi kettő nagyjából lekövette az inflációt.
Ugyanakkor a drágább dolgok, mint például a horgászbotok, az orsók mérsékeltebben drágultak az elmúlt időszakban, aminek egyfelől az általános válság lehet az oka. A piac ugyanis elég jelentősen bezuhant az elmúlt évben – a nagykereskedők akár 30-40-50 százalékos visszaesésről is beszélnek forgalom szintjén.
Az idén arra lehet számítani, hogy az áremelkedés megáll, de legalábbis jelentősen lassul. Ez annak is köszönhető, hogy a legnagyobb gyártók előrendelésekre dolgoznak, a megrendelők pedig egy évre előre lefoglalják az árukat.
Az aprócikkek jellemzően Kínából érkeznek, és még a hazai összeszerelésű horgászbotok aránya is mindösszesen 2-3 százalék. Más a helyzet az etetőanyagoknál, azok 90 százaléka viszont Magyarországon készül. Sőt, a magyar cégek a környező országokat is ellátják.
„Így bár való igaz, hogy a piac egésze meglehetősen nagyot csökkent az elmúlt években, de mi azt érzékeljük, hogy a webáruházak ebből egyre nagyobb szeletet tudnak hasítani: nemcsak a részesedésük nő, hanem az online szegmens volumenében is képes növekedni a csökkenő piacon” – állapította meg Bosánszky Péter.
A terjedelmes páros interjúban a két szakértő beszámol arról, hogy mekkora veszélyt jelent a hazai horgászboltokra a mostanában egyre agresszívebben reklámozó kínai webshop. A szakemberek szerint hosszabb távon ezzel lesz baja a hazai kereskedőknek, mert szeletet követelnek ők is ebből a tortából. Hátrányuk viszont, hogy hiányzik a szakmai hozzáértés – tették hozzá.
Még több friss hírért KATTINTS IDE!
(nyitókép: freepik.com)