2024. április 23. kedd | Béla
Aktuális

Egy élő legendával kevesebb – elhunyt Christian Schlott

Gyászol az egész magyar horgásztársadalom. November elsején 23 óra 25 perckor, 55. életévében elhunyt Christian Schlott, a pontyhorgászat legendája, aki több mint húsz éve élt Magyarországon.

Christian Schlott állandó résztvevője volt a különböző szakmai rendezvényeknek, de sajnos az idei PontyShow-t már nélküle tartják meg. A rendkívül nagy szaktudású és sokak által tisztelt (már-már magasztalt) pontyhorgász így írt saját magáról 2014-ben az IBCC honlapján.

„Gyerekkorom óta legnagyobb szenvedélyem és hivatásom a horgászat, de 1983 óta maradék nélkül a pontyhorgászat szerelmese lettem, azóta főként bojlival horgászom, célom a nagy pontyok kifogása! Ez alatt az idő alatt 57 darab 20 kiló feletti pontyot, és 8 darab 25 kió felettit sikerült kamerámmal megörökítenem és természetesen kifognom, a legnagyobb tükörpontyom 31,20 kilós volt, a legnagyobb pikkelyes 32,10. Szeretek horgászni sóderos tavakon, tőzeges tavakon, nagyobb természetes tavakon, de folyóvízen is, kedvenc tavam Magyarországon a Big Carp Lake és a Háromfai tó. Na igen! Beszélek németül, angolul, és magyarul is egyre jobban” – jellemezte magát hét éve.

Szakterületének a szerelékek készítését és a bojlireceptek összeállítását nevezte meg. De ennél is sokkal többet tett, versenyzett, filmeket készített, szakmai cikkeket írt, tanította a fiatalokat, és az utóbbi hat évben már, mint tógazda is helyt állt. Ő vezette a dunavarsányi Big Carp Lake horgásztavat.

Halálhírét a tó Facebook-oldalán is közölték. Azt írták, október 31-én, vasárnap súlyos agyvérzéssel kórházba szállították, az orvosok küzdöttek érte, de november 1-én éjszaka, 23 óra 25 perckor elhunyt.

„Tegnapi napon még családjával együtt el tudtunk tőle búcsúzni személyesen is. Sajnos ő ezt már nem tudta, hogy ott vagyunk mellette. Utoljára megfoghattam a kezét, és meg tudtam neki köszönni, hogy hosszú éveken át egy igazi jó barát volt, és mindig mellettem volt jóban, rosszban! Amit a tóért tett, soha nem feledjük el, és nem lehetünk neki eléggé hálásak érte! Emlékét örökké szívünkben fogjuk őrizni” – olvasható Gazsi Arnold írásában, aki inkább jó barát volt, mint a főnöke.

Bujáki Géza, a PontyShow főszervezője több mint 20 éve ismerte Christian Schlottot. Együtt is dolgoztak még a Pontyvilágnál, ahol Géza főszerkesztő volt, míg „Krisztián” (sokan hívták őt így is) szakíró.

„Nagyon tiszteltük és kedveltük egymást, bármit kérhettünk a másiktól. Jó volt vele diskurálni, kiválóakat szakmáztunk, igazi, mély beszélgetések alakultak ki, és sokszor ki is kértük egymás tanácsait. Egy gondolkodó, kiváló pontyhorgászt vesztettünk el, aki mindig hatalmas lendülettel vette bele magát a horgászatba, mindig kísérletezett csalikkal, szerelékekkel. Nagyon kedveltem őt, egy kiváló emberként él az emlékeimben, aki nemcsak nekem, hanem másoknak is mindenkinek segített. Egy csupa szív, nagyon segítőkész srác volt” – nyilatkozta Bujáki Géza a Pecaverzumnak.

A horgásztársadalom egyként gyászolja most Christian Schlottot. Nagyon sokan a közösségi médiában megemlékeztek meg róla. Egy közeli barátja, Pálinkó Károly, a Háromfa Horgásztó tulajdonosa így írt:

„Ébredés után, szokásomhoz híven kitekintek az ablakon, gyönyörű verőfényes reggel. Iszom a kávém, csörög a telefon, ki az, aki nem tud még aludni? Karcsi, van egy szomorú hírem »eltávozott az élők sorából Schlotti«. Beárnyalta a napot, mélyen lesújtott a hír. Ki kellett, hogy menjek a tópartra, koromnál fogva megengedhetem magamnak, hogy kiperegjen a könnyem.

Reggeli harmatban az ember végigjár egy pár emlékezetes helyet, és kérdéseket tesz fel magának. Eszébe jut a sok együtt töltött pillanat, átpiázott éjszakák és sok-sok beszélgetés, amiből rengeteget tanultunk. Egy bojlis nemzedék nőtt fel az Ő emlőin. Először láthattunk igazi bojlis filmeket neki és Robónak köszönhető, emlékszem az izgalommal teli várakozásokra a 2-es álláson. Csak sikerülne élesben elkapni egy pár kapást, fárasztást. Az akkori technikával igazi kihívás volt egy jó mozi elkészítése.

Eszembe jut az első bojli show, micsoda lendülettel készültünk a megmérettetésre, melyen az első helyet és a legnagyobb halat könyvelhették el maguknak Martinnal. Majd évek alatt sok rendezvényen vettünk közösen részt, mindig szerény és segítőkész volt, nem tudott nemet mondani. A bojli suliban is segítségemre volt, egyengette az ifjú pecások útját, elmondható, hogy rajongva szerették, Chirstian szava az szent volt.

Csak köszönettel tartozok és tartozunk neki. Visszagondolva a múltra, szégyellem magam, nem tettem és nem tettünk meg mindent, hogy társadalmilag megillető helyre kerüljön az az ember, akinek egy nemzedék köszönhette, hogy megtanulta a halakkal való tisztességes bánást és horgásztechnikákat. A 2022-es évben a Bojli Show-t, mint verseny befejezem, és helyette SCHLOTT CHISRTIAN EMLÉKVERSENY HÁROMFA lesz a folytatás. Ezzel is szeretnék tisztelegni egy remek ember emléke előtt.”

A Pecatúra megható videót állított össze. IDE KATTINTVA lehet megtekinteni.

Christian Schlott temetéséről később intézkednek. Az időpontot közölni fogják majd a Big Carp Lake Facebook-oldalán.

FRISSÍTÉS: november 4. 23:20

Kiadták a közleményt a temetésről.

„Feledhetetlen halottunkról 2021. 11. 14-én, vasárnap 14 órakor a Dunavarsányi Big Carp Lake horgásztavon veszünk végső búcsút. Megkérjük a gyászolókat, egy szál fehér virággal érkezzenek! Várhatóan a nagyobb létszámra tekintettel 12.30 perctől már lehet érkezni. A szertartás 14-órakor kezdődik. Kérjük a horgászok, hozzanak magukkal egy darab elektromos kapásjelzőt! Megkérjük a gyászolókat, hogy az elhunyt emlékére megfelelő öltözékben érkezzenek! Ez természetesen lehet egy divatosabb horgász ruha is, de természetesen lehet feketében is érkezni, ezzel is kifejezve tiszteletünket az elhunyt munkássága felé! A szertartás napján a büfé zárva tart” – írták.

Friss hírekért látogass el a Pecaverzum főoldalára!