A román fél tájékoztatása alapján az 1904-ben épült Gyulavarsándi híd elbontása megkezdődött – közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (Kövizig) igazgatója pénteken az MTI-vel.
Szabó János azt írta, a mederben lévő hídszerkezet közel felét már elbontották, a munka tovább folytatódik.
Az úszó hídgerendák és pallók felfogására ideiglenes uszadék felfogó művet építettek, ezzel kapcsolatban a Kövizig is megtette a szükséges előkészületeket és a Gyulavári hídnál lévő vízkárelhárítási helyen felkészült az esetlegesen érkező uszadékok kifogására – tájékoztatott az igazgató.
A beszámoló szerint a lehullott csapadék miatt a folyón a megnövekedett vízsebesség és vízhozam ellenére a munka mindkét fél részéről szervezetten és hatékonyan zajlik, a védekezésben csütörtökön a Kövizig 23 munkatársa vett részt.
Az igazgatóság csütörtöki tájékoztatása szerint pontszerű harmadfokú készültséget rendeltek el a Fehér-Körösön, mert megrongálódott a román oldalon a gyulavarsándi híd, annak gerendái a folyóba hullottak és elindultak Magyarország felé.
Tekintettel arra, hogy a korábbi években volt már példa arra, hogy ilyen alkalommal a sodródó gerendák és az azokból kiálló vasak megrongálták a gyulai duzzasztóművet, azonnali intézkedésre volt szükség, melynek keretében a duzzasztómű tömlőjéből kiengedték a vizet, megnyitották az úgynevezett fenékleürítő műtárgyat, megszüntették a duzzasztást, a gyulai tápzsilipet lezárták.
A gyulai duzzasztóhoz és a gyulavári híd alá fénytornyokat telepítettek.
Még több friss hírért KATTINTS IDE!
(nyitókép: Kövizig)