2024. április 24. szerda | György
Versenyek

Magyarország nyerte a junior pontyfogó Európa-bajnokságot!

Az első helyen végzett Magyarország a 11 nemzetet felvonultató VI. pontyfogó Európa-bajnokságon, amelyet Csehországban rendeztek meg május 25. és 28. között.

Hatalmas sikert ért el a Bertalan Péter, Montvajszki Márk, Szabadszálási Richárd összetételű magyar csapat, amelyik 10 másikat maga mögé utasítva végzett az első helyen a Csehországban rendezett VI. pontyfogó Európa-bajnokságon.

A május 25. és 28. között lejzajlott 69 órás megmérettetésnek hagyományosan a csehországi Katlov-tó adott otthont.

Az esemény honlapja szerint a versenyen a három legnagyobb hal alapján ítélték oda az aranyérmet.

A magyar csapat egy 23,28, egy 22,63 és egy 20,13 kilós hallal utasított maga mögé mindenkit.

Az ezüstérmet a dánok, a bronzot a belgák nyakába akasztották.

Érdekesség, hogy a dánok közel 100 kilóval többet fogtak a magyaroknál, de a három legnagyobb haluk össztömege majd’ öt kilóval kevesebbnek bizonyult. (Bár hozzá kell tenni azt is, hogy ez a mérlegelt halak összességét jelenti. A magyar csapatnak több olyan hala is volt, amelyet mérlegelés nélkül engedtek vissza, mert kisebb volt a már meglévő három haluknál, így nem számított volna bele az eredménybe.)

A VI. junior pontyfogó Európa-bajnokság végeredménye:

(A 11. helyen Ausztria végzett értékelhető hal nélkül.)

Részletes eredmények ITT. Készült egy hosszabb videós összefoglaló is, amely ITT érhető el.

A magyar csapatot így ünnepelték a díjátadó pódiumon:

A verseny felső korhatára eredetileg 19 év, de mivel az elmúlt két évben a koronavírus-járvány miatt törölni kellett az eseményt, idén még a 21 esztendősök is indulhattak. Erről már a magyar csapat egyik tagja, Bertalan Péter Áron beszélt a veol.hu-nak.

Azt is elmondta, hogy a csapat tagjai közül csak ketten horgászhattak, Szabadszálási Richárd a csapatvezető szerepét töltötte be, a horgászatban/etetésben nem vehetett részt, minden másban azonban segíthetett társainak.

A magyarok legnagyobb halát Bertalan Péter Áron fogta.

„Egyedül voltam, még nem is pakoltunk ki teljesen, Márknak úgy kellett visszafutnia, de meglett a hal: egy 23,28 kilogrammos ponty. Nem hittem el. Az első fogásunk lett a legnagyobb fogásunk, az egész versenyen pedig a második legnagyobb hal. Ráadásul abszolút egyéni rekord is volt nekem. A vacsoráról lemaradtunk, és nem is lett volna időnk enni, mert innentől kezdve egész éjjel kapásunk volt. Aludni nem tudtunk, így reggelre nagyon elfáradtunk. Volt egy pont, amikor azt mondtuk, elég volt, most egy kicsit pihenünk, nem dobtuk vissza a botokat. Amikor a csapatvezetőnk ezt meglátta, alaposan leteremtett minket. Mi meg mutattuk neki a kifogott pontyokat” – nyilatkozta Bertalan Péter Áron, aki szerint hatalmas élményben volt részük Csehországban, alig bírták felfogni a történteket.

„Igazi csapatmunka eredménye volt a győzelem. Nagyon jól esett a sok gratuláció, az eredményhirdetés előtt az ellenfelek sorfalat álltak nekünk. A Himnuszt hallgatni pedig elképesztő volt, sosem gondoltam, hogy ilyen érzéseket vált ki az emberből, ha neki játsszák a magyar Himnuszt” – emlékezett vissza a megható pillanatokra Bertalan Péter Áron.

Fontos megjegyezni, hogy a pontyfogó Európa-bajnokságot nem a Nemzetközi Horgász Szövetség (NHSZ) égisze alatt szervezték meg.

A hétvégén horgász-világbajnokságot rendeznek Szegeden. Részletek IDE KATTINTVA!

Friss hírekért látogass el a Pecaverzum főoldalára!

(fotók: European Carp Championship for Juniors FB-oldala)