2024. szeptember 18. szerda | Diána
Videók

Ha ezt a kősüllőt lemérik, megdőlhetett volna az országos rekord – videóval

A XXIV. Csónakos Pergető Országos Bajnokság középdöntőjét a Tisza-tó abádszalóki részén rendezik meg szeptember 13. és 15. között. Két résztvevő csapat egy-egy tagja, Szente Attila és Galler Ákos úgy gondolta, hogy elmennek tréningezni egyet közösen, mivel egyikük csapatttársa sem ért rá.

„Mivel nagyon sokat horgásztunk már együtt, ezért döntöttünk a közös edzés mellett. A Tisza-tavon még sohasem horgásztam, nekem ez volt az első. A kijelölt pályaszakasz barangolásával töltöttük az időt. Eközben egy-két ígéretesebb helynél megálltunk” – mesélte a Pecaverzumnak Szente Attila, akinek kifejezetten emlékezetesre sikeredett az antréja az ország második legnagyobb vízterületére.

Történt ugyanis, hogy rátaláltak egy kősüllős helyre, Galler Ákos akasztott egyet, de az utolsó pillanatban meglépett. Nem sokkal később azonban Szente Attila már szákba tudta terelni a nála érdeklődő példányt, amely egy vertikális wobblerre csábult el.

Már első ránézésre megállapították, hogy átlagon felüli. Amikor lemérték, akkor esett le csak igazán az álluk: 51 centiméter volt a teljes testhossza.

Sajnos, hogy a tömege mekkora lehetett, sohasem tudjuk meg, mert mérleg nem került elő, visszaengedték gyorsan a halat a Tisza-tóba.

„Konkrétan az utolsó dobások egyike volt, megbeszéltük, hogy indulunk haza, mert elfáradtunk. Ha tippelnem kellene a tömegét, azt mondanám, hogy körülbelül akkora lehetett, mint egy kétliteres üdítős flakon” – válaszolta kérdésünkre.

Azt pedig tőlünk tudta meg a horgász, hogy a hivatalos országos rekord kősüllőt 1992. január 23-án fogták a Dunán, dr. Hunyady Attila hala 2,3 kilogrammos, 49 centiméteres (orrcsúcstól faroktőig) és 36 centiméter kerületű volt.

Tehát, ha sikerült volna meghatározni a tömegét, könnyen lehet, hogy veszélyben forgott volna a több mint 32 éves csúcs.

Videó a rekordgyanús kősüllőről:

Készült a tréningről egy 12 perces videó is:

Friss hírekért látogass el a Pecaverzum főoldalára!