2024. május 1. szerda | Fülöp, Jakab
Videók

Vad pontynak hitték a félmázsás körösi erőgépet – videóval

Gavallér Erik soha nem fogott még ekkora halat, és leesett az álla, amikor először megpillantotta a Kákafoki-holtág monstrumát.

Békésszentandráson, a keresztháti üdülősoron foglalt szállást többedmagával a horgász, aki dobócsöves etetéssel kezdte a túrát, rögtön négy jónak vélt helyet célba véve.

A cseresznyés bojli pedig annak ellenére csodát tett, hogy nem igazán számít busaspecialitásnak.

„Jártunk már itt régebben többször, csak másik részén a holtágnak. Mindig is pontyokat és amurokat fogtunk 1-13 kilogramm közötti méretben. Most is erre próbáltunk rámenni, és egy bojlis szerelékkel fel is csaliztam a botot” – idézte fel korábbi kalandjait és a mostani peca kezdeteit Gavallér Erik a Pecaverzum megkeresésére.

A horgászatot 16 órakor kezdték, és hajnal 2-ig egy moccanás sem történt, de megérte várni.

„Egy hatalmas, füstölős kapás törte meg az éjszaka csendjét, amikor már a házban voltam. Gyorsan kirohantam, és akasztottam, nem éreztem nagyon nehéznek, jött szépen, de azért küzdött. Gondoltam, egy vad ponty, de egy jó 15 perces fárasztás után egyszer csak megmutatta magát. Hát, leesett az állam! Velem együtt átélte az izgalmakat a párom, aki még életében nem járt horgászaton” – mesélte izgatottan Gavallér Erik, aki a kedvesét arra kérte, hogy azonnal hozza a merítőt.

„Gyorsan átvettem tőle, és odahúztam a stéghez a halat. Levettem a rudat a hálóról, és ki akartam emelni. Életemben nem fogtam még ilyen nagy halat, sőt, még nem is láttam ekkorát. Próbáltam kiemelni, csapott egy nagyot, de nem igazán bírtam, pedig elég jó erőben vagyok. Gyorsan felküldtem a páromat, hogy keltse fel az édesapámat” – folytatta beszámolóját az éjszakai kalandról a pecás, majd rátért arra, hogy a kapitális busát egy visszaengedő hálóval tudták végül kiemelni a vízből.

Az XL-es pontybölcsőből bőven kilógott a hal, amelyről kisvártatva kiderült, hogy milyen méretekkel büszkélkedhet. „53,5 kilogrammot nyomott a mérlegelővel együtt. Nagyon meglepődtünk és csodálkoztunk” – számolt be élete haláról Gavallér Erik.

Videó:

Még több friss hírért KATTINTS IDE!