A Tolna Megyei Önkormányzat, a Szekszárdi Kajak-Kenu SE és Szekszárd város önkormányzatának konzorciumában megvalósuló komplex turisztikai program keretében 85 kilométer hosszan teszik hajózhatóvá a Sió-csatornát.
A röviden csak Sió-projektként emlegetett nagy ívű fejlesztés a vízi- és kerékpáros/bakancsos turistáknak kínál több napos aktív időtöltést, összekapcsolva egyúttal a csatorna-parti településeket a megyehatártól a Duna-torkolatig tartó, mintegy 85 kilométeres vízi turisztikai útvonalon – írja a teol.hu. A csatorna teljes hossza 121 kilométer, tehát gyakorlatilag a 70 százalékán a jövőben vízi közlekedésre is lehet számítani.
„A teljes szakasz összességében egy többnapos túrázási lehetőséget is biztosítani képes tematikus útvonal, amely összefűzi a Sió-csatorna Ozora és a Duna közötti szakaszán található attrakciókat” – nyilatkozta a megyei portálnak Naszvadi Balázs, az önkormányzati hivatal Terület- és Vidékfejlesztési Osztályának vezetőjét.
„Ezen az útvonalon a vízitúrázók megfelelő időközönkénti kiszállási lehetőségeket, megállókat találhatnak. A turisták tartózkodási idejét egyértelműen emeli a túraútvonal azzal, hogy a kisebb, önmagukban alacsony turisztikai vonzerővel rendelkező településeket köti össze és egyfajta attrakció-láncot hoz létre a vízi turisták számára, amely az egyenkénti jellemzően félnapos programkínálattal rendelkező látnivalókat egy 4-5 napos élménydús programsorozattá kovácsolja” – közölte Naszvadi.
Az osztályvezető emlékeztetett, a csatorna a Duna és Medina között már most is az év minden szakaszában járható. „A Sió felső szakaszán tározók megépítésével tehető szabályozhatóvá a vízállás, miközben ezek elkészültével az öntözhető területek nagysága is növekedne a térségben. Ugyancsak pozitív hatást eredményezhet a Sárvíz vízgazdálkodásának rendezése, amely ugyancsak egy országos projekt része” – hangsúlyozta.
A vízi túrázók kényelmét tizenkét, egymástól átlagosan 7,5 kilométer távolságra található kiszálló szolgálja majd, amelyek részben épített elemek, részben a természeti környezetben lehető legkisebb kárt okozó, vízből kivehető úszóstégek.
A két egymástól legtávolabb eső az Árvízkapu és Sióagárd között van, de közöttük is biztosított lesz a kiszállási lehetőség a túraútvonal épülő fogadóközpontjában, de a Szekszárdi KKSE vízitelepe is ellátja a kiszálló funkciót.
„Azokon a településeken, ahol a kiszálló közvetlen közelében nincs erre alkalmas meglévő épület, ugyanakkor a település elhelyezkedése vagy turisztikai vonzereje ezt indokolja, a kiszálló mellett egy-egy megálló épület is kialakításra kerül. Ezek a túrázók számára mosdót, étkezési és zuhanyzási lehetőséget biztosítanak, valamint alkalmasak túrakenuk és kerékpárok tárolására. Összesen öt ilyen megálló szerepel a projektben, ezek közül a harci, a kölesdi és pálfai már elkészült, de Simontornyán és Sárszentlőrincen – ahol a korábbi gátőrházat alakítjuk át – is hamarosan megindulhat a kivitelezés” – részletezte a projektelemeket.
Az öt újonnan épülő megálló mellett Sióagárdon van egy meglévő vízi bázis, Medinán pedig egy malom, amelyeket megnyitnak a túrázók számára, a megállókhoz hasonló funkciókkal. Ugyancsak Medinán alakítanak ki egy foglalkoztató központot, amely a természeti értékeket ismerteti meg a gyerkekkel.
A projekt részeként kerékpáros fejlesztésre is sor kerül, amiről ITT lehet olvasni.
A Sión rendszersen horgászók elkezdtek aggódni. A közösségi médiában megjelent kommentekben nemtetszésüket fejezték ki, hogy megszűnik a csatorna vadregényes hangulata.
Pecaverzum a közösségi médiában:
Kövessétek Facebook-oldalunkat!
Csatlakozzatok hozzánk Instagramon!
Iratkozzatok fel Youtube-csatornánkra!