2022-ben sor kerülhet az elhasználódott Velencei-tavi kikötők megújítására. Ennek érdekében a régi kikötők lebontását, kikötőöblök kotrását, és az új úszómólók telepítését már tavaly ősszel megkezdték, és azt idén folytatni fogják.
Az új úszómólók telepítése eddig a Dinnyési kikötő jobb szárnyán és a sukorói "0" szelvényű kikötőben valósult meg, ezt követően pedig a Határárki kikötőben, majd az Agárdon, Béke úti kikötőben kezdődnek el a munkálatok néhány hónapon belül– adta hírül a Magyar Országos Horgász Szövetség (Mohosz) Velencei-tavi Kirendeltsége.
A szövetség közlése értelmében a kivitelező cég március 1-jén kezdi meg a Dinnyési csónakkikötő régi szárnyának bontási, majd kotrási munkálatait.
„A megegyezés értelmében a bontáshoz való hozzájárulásunk érdekében a kivitelező vállalta, hogy az Agárd, Béke úti kikötőben az új úszómólók telepítése legkésőbb április első hetéig megvalósul Fentiekre tekintettel kérjük önöket, hogy a Dinnyési kikötőben vízen tárolt vízi járműveket kivenni, továbbá a vendégmólókhoz rögzített kapaszkodókat és egyéb kikötést, kiszállást segítő eszközeiket legkésőbb február 28-ig (hétfő) szíveskedjenek elbontani és elszállítani!” – hívták fel a figyelmet.
Hozzátették, a ki nem vett vízi járműveket és az otthagyott eszközöket a kivitelező fogja elbontani, illetve betárolni, így azok épségéért felelősséget nem tud vállalni a szövetség.
A Dinnyési kikötő jobb szárnyán és a Sukorói "0" szelvényű kikötőben az új úszómólók telepítése megvalósult, azonban ezeket még nem szabad használni, vagyis a kikötés lehetősége egyelőre nem biztosítható. Erre a remények szerint 2-3 héten belül nyílik majd lehetőség elsőként a Dinnyési kikötőben, majd a sukorói "0" szelvényűben, miután a kivitelező használatba adja a szövetség részére az úszómólókat és a szükséges számozások, valamint a kikötéshez szükséges hiányzó kikötőszemeket és felszereléseket is beszerezték.
Az már bizonyos, hogy a kikötés módja az új úszómólóknál is merőlegesen fog történni, az oldalrögzítést segítő oszlopok kihelyezését pedig egyelőre úgy néz ki, hogy forrás- és időhiány miatt valószínűleg és ideiglenesen egyénileg kell majd megoldania a csónaktulajdonosoknak, oly módon, hogy az eltávolítható legyen, ha a későbbiekben lehetőség nyílik az oldalrögzítést segítő oszlopok egységes kihelyezésére.
Az ütközésvédelmet gumiabroncsokkal nem, csak a hajózásban használatos ütköző, úgynevezett fender alkalmazásával valósítható meg.
A tárolási díjakban az elmúlt közel 10 évben megszokott díjakhoz képest ebben az évben még nem lesz érdemi változás, a tárolási díj mértékét a csónak legnagyobb szélessége fogja meghatározni, azonban a díj meghatározásához korábban alkalmazott csónakszélességek tekintetében – a kikötési lehetőségek hatékonyabb kihasználása érdekében – kisebb változtatás várható.
Az új kikötőszárny használati lehetőségeiről, feltételeiről a későbbiekben adnak pontos tájékoztatás, továbbá elektronikus úton körlevelet is küldenek azok számára, akik korábban e-mailes elérhetőségüket megadták.
További információ kérhető +36-22-700-012 telefonszámon, amely vonalon egyeztetésre is lehetőség nyílik.
Kivárnak a telepítésekkel a Velencei-tónál. Részletek ITT!
Szürkeharcsák telepítésével próbálják tizedelni az elszaporodott kárászokat Pátkán. Tudj meg többet IDE KATTINTVA!
Friss hírekért látogass el a Pecaverzum főoldalára!
(fotó: Mohosz Velencei-tavi Kirendeltsége)