2024. november 23. szombat | Kelemen, Klementina
Peca+

22 kamionnal végezték az új tiszaugi híd próbaterhelését

22 kamionnal végezték az új tiszaugi híd próbaterhelését

Rendben lezajlott az M44 gyorsforgalmi út új tiszaugi hídjának próbaterhelése, amelyet huszonkét kamionnal végeztek – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményében.

A tájékoztatás szerint az új tiszaugi híd építése a végéhez közeledik, már csak a befejező munkálatok vannak hátra. Ennek a fázisnak az egyik legfontosabb momentuma a próbaterhelés, amelynek során a híd teherbírását ellenőrzik.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei a statikus próbaterhelést 22, egyenként 38 tonna súlyú tehergépkocsival végezték, összesen 20 teherállás kombinációban. A dinamikus terhelés során pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 kilométer/órás sebességgel.

A tesztelés során a hídszerkezet különböző részein, elemein mérték a bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Az adatok kiértékelése még néhány hetet igénybe vesz.

A kivitelezés az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszán 2018 nyara óta zajlik. A mintegy 10 kilométeres szakasz műszaki átadás-átvételi folyamatát várhatóan októberben kezdik meg, és nagyjából decemberben adják át a forgalomnak.

A beruházás leglátványosabb eleme a Tisza folyó felett épülő új híd, amely Európában egyedülálló szerkezet lesz, és a világon is csak néhány hasonló található. A híd teljes hossza 556 méter, amelyből a 307 méter hosszú mederhíd szakasz biztosítja a folyó feletti közlekedést. Az ekhós szekérre emlékeztető pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedivé teszi a látványát. A ferdekábeleken függesztett hídpálya pedig legyező formájú szabad kábel elrendezéssel van rögzítve. A híd pilonok végső magassága több mint 46 méter.

Az M44-es 10 kilométeres szakasza az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével épül nettó 51,3 milliárd forint értékben.

Az új tiszaugi híd az A-Híd Zrt. alvállalkozásában, a Pannon 2010 Zrt. generáltervezésének részeként az Uvaterv Zrt. tervei alapján valósul meg.

Mint arról korábban beszámoltunk, az európai közbeszerzési értesítőben (TED) kihirdették a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tivadar mellett az új Tisza-híd megépítésére kiírt tervezői közbeszerzést, így hamarosan ott is indulhatnak a munkálatok. 

Friss hírekért látogass el a Pecaverzum főoldalára!

(fotók: nif.hu)

Pecaverzum a közösségi médiában:

Kövessétek Facebook-oldalunkat!

Csatlakozzatok hozzánk Instagramon!

Iratkozzatok fel Youtube-csatornánkra!