2024. április 25. csütörtök | Márk
Videók

Négykilós süllő volt az akadópeca banda nagyja

Régóta megszokott párost alkotnak, és ezúttal is bizonyították, hogy eléggé komolyan veszik a pergető műfajt. Sokat pecáznak a Bodrogon és a Tisza felső szakaszán.

Mondhatnánk, hogy úgy ismerik a terepet, mint a tenyerüket, mert több mint tíz éve vallatják a vízterületet, de ez most nem igaz, mert jelen esetben a Bodrogról van szó, amely még a legrutinosabbak pergetőknek is mindig tartogat némi meglepetést.

Bányácski Zoltán nagybátjával, Károllyal vasárnap reggel indult a Tisza jobb oldali mellékfolyóját vallatni. Már reggel hat órakor vízre tették csónakjukat Sárospatakon, és felfelé haladtak 15 kilométert a folyón, közben pedig dobálták a partszélt.

„Ez egy érintetlenebb rész, akadópecát terveztünk, és a célhal egyértelműen a süllő volt. Offset horoggal, 6-8 grammos cseburaska fejjel dobáltunk 7-8 centis gumikat. Végigradaroztuk a terepet, és direkt akadókat kerestünk, és azokat dobáltuk” – mondta el a Pecaverzumnak Zoli.

14 óra 20 perckor aztán elérkezett a pillanat, amelyre reggel óta vártak. „Egy bedőlt fatörzs felett próbáltam szépen lassan átemelni a csalit, amikor rávágott. Éreztük egyből, hogy komolyabb hal lesz. A fára is rátekeredett, de szerencsére sikerült kiszabadítani, aztán még küzdöttünk 5-8 percig, mire sikerült csónakba emelni.”

A 4,25 kilós és 75 centis tüskéshátú egy narancssárgás, csillogós gumira kapott, és egész nap az volt a nyerő szín Zoli szerint.

Társával együtt a hatalmas süllőn kívül fogtak még két csukát, egy szép kősüllőt és egy kis harcsát.

Nézzétek meg videón, milyen szép halakat fogtak Zoliék!

Zoli és Karcsi 2010 óta versenyekre is jár, abban az évben rögtön azzal indítottak, hogy első versenyüket – amelyet a sárospataki Berek holtágon rendeztek – megnyerték. „Ekkor jött az ötlet, hogy álljunk össze egy csapatba, és kezdjünk együtt horgászni, versenyekre járni” – emlékezett vissza a kezdeti lépésekre, amelyeket újabb követtek.

Először helyi szervezésű kupákra jártak el, néhány éve pedig már komolyabb megmérettetésekre is beneveznek. „Tavaly októberben indultunk az IPCC-n Kiskörén, és a második fordulóból másodikként bejutottunk a döntőbe, amelyet Maconkán rendeztek volna novemberben, de a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt idénre halasztottak, így pár hónap múlva a döntőben is és a jövő évi verseny selejtezőjében is indulunk.”

Az országos pergető bajnokságra még nem neveztek, de jövőre már azt is tervezik. Szponzoruk még nincs, de a ZanderTime-tól kaptak már ruházati felszereléseket és bíznak az esetleges, hosszú távú együttműködésben.

Bodrogi Csónakos Pergetők néven Facebook-oldalt is működtetnek, ahol rendszeresen beszámolnak pecatúráikról. Nézzetek be oda is, megéri!

Még több érdekes sztori a Nagy fogások rovatunkban! Videókat néznél? Kattints IDE!

Küldj sztorit Te is!

Elindult a Pecaverzum multimédiás sztoriküldő szolgáltatása: egy gombnyomással juttathatsz el nekünk fotót és szöveget! Kattintsd IDE, és már küldheted is a sztoridat!