2021. augusztus 5. csütörtök | Krisztina
Videók

Négykilós süllő volt az akadópeca banda nagyja

Régóta megszokott párost alkotnak, és ezúttal is bizonyították, hogy eléggé komolyan veszik a pergető műfajt. Sokat pecáznak a Bodrogon és a Tisza felső szakaszán.

Mondhatnánk, hogy úgy ismerik a terepet, mint a tenyerüket, mert több mint tíz éve vallatják a vízterületet, de ez most nem igaz, mert jelen esetben a Bodrogról van szó, amely még a legrutinosabbak pergetőknek is mindig tartogat némi meglepetést.

Bányácski Zoltán nagybátjával, Károllyal vasárnap reggel indult a Tisza jobb oldali mellékfolyóját vallatni. Már reggel hat órakor vízre tették csónakjukat Sárospatakon, és felfelé haladtak 15 kilométert a folyón, közben pedig dobálták a partszélt.

„Ez egy érintetlenebb rész, akadópecát terveztünk, és a célhal egyértelműen a süllő volt. Offset horoggal, 6-8 grammos cseburaska fejjel dobáltunk 7-8 centis gumikat. Végigradaroztuk a terepet, és direkt akadókat kerestünk, és azokat dobáltuk” – mondta el a Pecaverzumnak Zoli.

14 óra 20 perckor aztán elérkezett a pillanat, amelyre reggel óta vártak. „Egy bedőlt fatörzs felett próbáltam szépen lassan átemelni a csalit, amikor rávágott. Éreztük egyből, hogy komolyabb hal lesz. A fára is rátekeredett, de szerencsére sikerült kiszabadítani, aztán még küzdöttünk 5-8 percig, mire sikerült csónakba emelni.”

A 4,25 kilós és 75 centis tüskéshátú egy narancssárgás, csillogós gumira kapott, és egész nap az volt a nyerő szín Zoli szerint.

Társával együtt a hatalmas süllőn kívül fogtak még két csukát, egy szép kősüllőt és egy kis harcsát.

Nézzétek meg videón, milyen szép halakat fogtak Zoliék! Kattints a „video lejátszása” gombra!

Zoli és Karcsi 2010 óta versenyekre is jár, abban az évben rögtön azzal indítottak, hogy első versenyüket – amelyet a sárospataki Berek holtágon rendeztek – megnyerték. „Ekkor jött az ötlet, hogy álljunk össze egy csapatba, és kezdjünk együtt horgászni, versenyekre járni” – emlékezett vissza a kezdeti lépésekre, amelyeket újabb követtek.

Először helyi szervezésű kupákra jártak el, néhány éve pedig már komolyabb megmérettetésekre is beneveznek. „Tavaly októberben indultunk az IPCC-n Kiskörén, és a második fordulóból másodikként bejutottunk a döntőbe, amelyet Maconkán rendeztek volna novemberben, de a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt idénre halasztottak, így pár hónap múlva a döntőben is és a jövő évi verseny selejtezőjében is indulunk.”

Az országos pergető bajnokságra még nem neveztek, de jövőre már azt is tervezik. Szponzoruk még nincs, de a ZanderTime-tól kaptak már ruházati felszereléseket és bíznak az esetleges, hosszú távú együttműködésben.

Bodrogi Csónakos Pergetők néven Facebook-oldalt is működtetnek, ahol rendszeresen beszámolnak pecatúráikról. Nézzetek be oda is, megéri!

Még több érdekes sztori a Nagy fogások rovatunkban! Videókat néznél? Kattints IDE!

Küldj sztorit Te is!

Elindult a Pecaverzum multimédiás sztoriküldő szolgáltatása: egy gombnyomással juttathatsz el nekünk fotót és szöveget! Kattintsd IDE, és már küldheted is a sztoridat!